Asfalt distribütörü yol yapım ve onarımların da kullanılan bitüm, emisyon, astar vb. yola eşit istenilen genişlik ve gramajların da atılmasını sağlayan makinedir.

Tahrik güç iletim sistemi
Sistem güç ihtiyacını hidrostatik ve Pnömatik karşılamaktadır.
Hidrolik pompa tahriki araç üzerinde şanzıman çıkışı olan PTO’ dan almaktadır. Hidrostatik güç aktarma sistemi kapasitesi uygun hidrolik motor, hidrolik pompa, valf grupları, filtreme tertibatı, göstergeler, hidrolik yağ tankı ve gerekli elemanlardan oluşmaktadır.
Pnömatik sistem araç üzerinde bulunan hava tanklarından beslenerek güç ihtiyacını karşılamaktadır. Çalışmaya uygun valf grupları filtreleme tertibatı göstergeler ve gerekli elemanlardan oluşmaktadır.
Bitüm Tankı
Tank hacmi araç kapasitesi ve şase boyutuna göre eliptik şeklinde yapılmaktadır.
Tank gövdesi 4mm sacdan kapak ve dalga kıranlar 5mm lik sacdan imal edilmektedir.
Tanktaki ekler iç kısımdan ve dış kısımdan kaynatılmaktadır.
Seyahat esnasında dalgalanmayı önleyebilmek için en az iki adet dalga kıran konulmaktadır.
Tank içerisinde ısıtmak için iki adet alev borusu mevcut olup U şeklinde ayrı bacalardan çıkış yapmaktadır.
Tank içerisinde bitüm sıcaklığı tankın bütün yüzeyinde 100mm kaya yünü ve tankı çevreleyen alüminyum veya paslanmaz sac en az 1mm kalınlığında olmak suretiyle korunur.
Tank üzerinde taşlama ve havalandırma boruları ile güvenli Dolum ve Isıtma sağlanır.
Men hol kapağı genişliği en az 500mm olup taşmaya karşı etrafını çevreleyen havuz yapılmaktadır ve drenaj borusu tertibatı ile güvenle taşan sıvı aracın altına akıtılır.
Tank üzerinde bulunan yürüme yolu kaymaya karşı dirençli yapılmaktadır, ayrıca yürüme yolunu çevreleyen platform bulunmaktadır.
Tank şasi montajı yüksek ısılara maruz kaldığı için genleşmelerin yaratacağı zorlamaları gerilmeleri tolere edebilecek şekilde montajı sağlanmaktadır.
Asfalt Pompası ve Sirkülasyon Sistemi
Asfalt pompası tankın alt dışına taşınarak montaj ve bakım kolaylığı sağlanmaktadır.
Asfalt pompası saatte 60m³ kapasiteli olup (kızgın yağ ceketli veya ceketsiz ) hızlı dolum ve boşaltım sağlar. Sirkülasyon sistemi 4 yollu vana sayesinde eşit dağılım net sirkülasyon olduğu için mükemmel sonuç vermektedir.
Tank girişinde ve çıkışında bulunan filtreleme sayesinde pompa, vana ve bar içinde oluşabilecek tıkanma ve hasarlara karşı korumaktadır.
Sirkülasyon komutları :
- Tank içi sirkülasyon
- Bar içi sirkülasyon
- Tank dolum
- Tank boşaltma
- Püskürtme serim
- Temizleme
- Ara pompa
- Pompasız boşaltma
- Geri emiş
Ara Pompa
Tank içerisine veya sirkülasyon borularına ulaşmadan herhangi bir kaynaktan başka bir kaynağa aktarılmasıdır.
Geri Emiş
Serim sonrası barın içinde bulunan sıvıyı dışarıya boşaltmadan sıvıyı tank içerisine geri çekmesi.
Pompasız Boşaltma
Pompa veya hidrolik aksam da çıkabilecek problemler için haricen tank içerisinde bulunan sıvıyı boşaltabilmesi.
Sirkülasyon komutları araç içerisinden ve arka platformda bulunan operatör panelinden kontrolü sağlanmaktadır.
Püskürtme Sistemi
Püskürtme barı kare kesit olup iç kısımdan bar ana gövde 2400mm olup tek bir ek bar ise 2400mm ye kadar uzanabilmektedir. Toplamda 7200mm ye kadar serim imkânı sağlanmaktadır. Serim Aralığı 300mm ye kadar düşmektedir. Ek barlar teleskopik hareket sağlayarak veya katlanarak çalışmayı sağlar.
Ek barlara dışarıdan gelebilecek herhangi bir darbeye karşı hasarı önlemek amacıyla kırma sistemi oluşturulmuştur.
Bar vanaların yaylı olup kolay bakım hızlı değişim pratik çözümler içerir. Bar memeleri atılacak gramaj aralığına göre değişik büyüklüklerde temini sağlanır. Böylece m² atılacak olan malzemenin cinsine ve gramajına göre takılan püskürtme memeleriyle çok düşük gramajları (50gr-3000gr) aralığında mükemmel bir sonuç elde etmeyi sağlar.
Operatör panelden ayarlanan değer ile püskürtme borusundan püskürtülen miktar arasında (+ -)%5’ten fazla fark olmayacağını ayrıca ölçümü yapılan iki meme veya meme grubu arasında (+ -) %5’ten fazla olmayacağını taahhüt ederiz.